tanitim@esenyurt.edu.tr 444 9 123

Ders İçeriği

BİRİNCİ YIL

 

BLG 105 Bilgi ve İletişim Teknolojisi (Uzk. Eğ.)                                     (2,2,3) AKTS 4

Bu derste bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Bilgisayar donanımı, yazılım ve işletim sistemi, internet ve internet tarayıcısı, elektronik posta yönetimi, haber grupları ve forumlar, web tabanlı öğrenme, kelime işlemci, işlem tablosu, sunum hazırlama, internet ve kariyer, kişisel web sitesi hazırlama, e-ticaret, tanıtıcı materyal hazırlama. 

 

SHZ 101 Sosyal Hizmete Giriş                                                                   (3,0,3) AKTS 4

Sosyal hizmet mesleğinin tarihçesi, Bilim ve meslek olarak Dünya’da ve Türkiye’de sosyal hizmet, Sosyal hizmet uygulamasının teorik temelleri, Sosyal çalışmanın uygulama alanları, Sosyal çalışmanın müdahale süreçleri, Sosyal hizmet uygulamasında profesyonellik/tartışma ve değerlendirme, Sosyal hizmet kuruluşları bu dersin içeriğinde öğrencilere aktarılacaktır.

 

SHZ 103 İktisat Bilimine Giriş                                                                  (3,0,3) AKTS 4

Ekonomi ile ilgili temel kavramlar, Arz, talep kavramları ve piyasa ekonomisinin işleyişi, Piyasa türleri, Makroekonomi ve milli gelir, Ekonomik büyüme, Enflasyon, Uluslararası ticaret, İstihdam ve işsizlik.

 

SHZ 105 Siyaset Bilimine Giriş                                                                  (3,0,3) AKTS 4

Dersin İçeriği  Siyaset Nedir?  Devlet, Demokrasi, Siyasi İdeolojiler, Hükümetler, Sistemler ve Rejimler, Küresel Politikalar, Siyasi Kültür,  Meşruiyet, Bürokrasi, Siyasal Partiler ve Parti Sistemleri öğrenilecektir.

 

SHZ117          Sosyal Politika                                                                     (3,0,3) AKTS 3

Sanayi devrimi sonrasında ortaya çıkan yoksulluk ve bu yoksulluğa karşı geliştirilen sosyal politikaları ulusal ve uluslararası çerçevede değerlendirerek sosyal politika kavramının toplumsal hayattaki yerini açıklar. Sosyal politikaların kapsamını, uygulama alanlarını ve ihtiyaç duyulan alanları açıklar. 

 

 

 

SHM 115 Meslek Etiği                                                                                (2,0,2) AKTS 2

Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Öğrenciler bu derste etik ve ahlak kavramlarını inceleyecek ve mesleki etik ilkelerine uymayı öğreneceklerdir. Tıp Etiğine Giriş, Temel Kavramlar, Tıp Etiğinin Evrimi, Etik Açıdan Sağlık Çalışanı-Hasta İlişkisi, Sağlık Etiği İlkeleri, Tıbbi Deontoloji ve Etik ile İlgili Bildirgeler, Yaşamın Başlangıcına İlişkin Etik Sorunlar, Yaşamın Son Evresine İlişkin Etik Sorunlar, Hukukun Temel Kavramları, Hukuk Tıp İlişkisi, Malpraktis, Türk Hukukunda Tıbbi Kayıtlar ve Kayıt Tutma, Sağlık Mesleği Mensubunun Hukuki Sorumluluğu, Sağlık Mesleği Mensubunun Ceza Sorumluluğu, Hasta Hakları ve Hekim Hakları

 

SHZ 119 Araştırma Yöntemleri ve Sunum Becerileri                             (2,2,3) AKTS 3

Ders, araştırma sürecini ve bu süreçte uygulanacak adımlar ile araştırma prosedürlerini içermektedir. Bunun yanı sıra bilimsel bir araştırma yapmanın metodoloji ve teknikleriyle birlikte sunum becerilerini de içermektedir. Bilimsel bir araştırma sürecinde yer alan, problem belirleme, veri toplama, veri çözümleme ve sonuçları yorumlama ve raporlama süreçlerinin öğrenilmesi ayrıca bilimsel araştırma yöntemleri türlerinin (nicel, nitel vb.) ilgili araştırma teknikleri ve SPSS programının kullanımı öğretilmektedir.

 

SHZ 113 İnsan Hakları                                                                                (2,0,2) AKTS 3

Sosyal hizmet, insan haklarıyla doğrudan ilişkili bir meslektir. Sosyal hizmet alanında çalışacak olanların insan haklarını, yasal çerçeveyi ve tarihsel sürecini öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Ders, insan haklarının tarihsel gelişimi, insan hakları hukuku, insan haklarına ilişkin uluslararası belgeleri öğrenir. İnsan hakları ve sosyal hizmet ilişkisini kurar ve sosyal hizmet uygulamasında insan haklarının önemini içerir.

 

SHZ 121 Sosyal Yardım Sistemleri                                                            (2,0,2) AKTS 3

Dersin amacı Türkiye'de sosyal yardımın tarihçesi ve sosyal yardım türleri ile sosyal yardım kurumlarının öğretilmesidir. Ders, yoksulluk kavramı ve tarihsel gelişimi, yoksulluk türleri, yoksulluk ve dışlanma, yoksulluğa dair kuramlar, sosyal devletin tarihsel gelişimi, sosyal devlet modellerini içerir.

 

ATA 201 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi                                            (4,0,4) AKTS 4

Devrim Kavramları, Türk Devrimini Hazırlayan Nedenler, Osmanlı Devleti, Kuruluşu, Yükselişi ve Çöküş Nedenleri, Osmanlı Devleti'nin Parçalanması, Kurtuluş Savaşı'nın Hazırlık Dönemi, Düzenli Ordunun Kurulması, Savaş ve Barış (Lozan). Yeniden Düzenleme Dönemi (Türk Devrimi) Cumhuriyetle Girilen Dönem (Siyasal, Toplumsal, Askeri ve Ekonomik, Hukuksal, Kültürel, Tüm Değişiklikler). Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin Dış Politikası (Yapılan Tüm Antlaşmalar ve Paktlar, Atatürk İlkeleri ve Atatürk'ün Dayandığı Bütünleyici İlkeler. Türk Devrimi'nin Ulusal ve Evrensel Değeri.

 

YDL 203 Yabancı Dil I                                                                               (3,0,3) AKTS 3

Kelime bilgisini, kelimeleri konulara göre gruplayarak genişletme, akademik ve bilimsel makale ve rapor yazma becerisini geliştirme, dinleme becerisini geliştirmeye yönelik, intensive, extensive, exposure ve task- listening çalışmalarından yararlanma ve lecture dinlerken not alma gibi stratejilerin uygulanması, belli güncel konular üzerinde tartışma, sunuş yapma ve konuşma hazırlama, akademik ve mesleki metinlerin literal, inferential, critical ve appreciative anlamayı geliştirme.

 

SHZ 201 Sosyal Çalışma Mevzuatı                                                           (3,0,3) AKTS 5

Sosyal hizmet kurumlarının kanun, yönetmelik, genelge gibi mevzuat bilgisini tanıtmayı, hukuk ve sosyal hizmetin kesiştiği yoksulluk, sağlık ve ruh sağlığı, aile hukuku, çocuk adaleti, çocuk refahı, göç, istihdam gibi sosyal çalışmacılar/sosyal hizmet uzmanları için önem arz eden konuları tanımlamayı ve bu konular üzerine eleştirel düşünmeyi amaçlamaktadır. Sosyal hizmet kurumlarının kanun, yönetmelik, genelge gibi mevzuat bilgisini tanıtmayı, hukuk ve sosyal hizmetin kesiştiği yoksulluk, sağlık ve ruh sağlığı, aile hukuku, çocuk adaleti, çocuk refahı, göç, istihdam gibi sosyal çalışmacılar/sosyal hizmet uzmanları için önem arz eden konuları tanımlamayı ve bu konular üzerine eleştirel düşünme.

 

SHZ 203 Kuram II : Aile ve Gruplarla Sosyal Hizmet                           (3,0,3) AKTS 4

Gruplarla sosyal hizmet ile ilgili teori ve yaklaşımların incelenmesi, bu teori ve yaklaşımların sosyal hizmetin amaçları doğrultusunda bütünleştirilmesi, tartışılması ve gruplarla sosyal hizmet müdahalesinin aşamaları konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Gruplarla sosyal hizmet ile ilgili teori ve yaklaşımları, bu teori ve yaklaşımların sosyal hizmetin amaçları doğrultusunda bütünleştirilmesi, tartışılması ve gruplarla sosyal hizmet müdahalesinin aşamaları konuları öğretilecektir.

 

SHZ 215 İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre I                                            (3,0,3) AKTS 4

Bu ders, insanı ve davranışın tanımak, normal- anormal davranış ölçütlerini saptayabilmek, sosyal çevreyi ve insanı ders kapsamında farklı açılardan sorgulamaktır. İnsanın davranışını ve sosyal çevreyi çeşitli yöntem ve tekniklerle detaylı açıklamak. İnsan davranışı ve sosyal çevre uygulamasının teorik temelleri, kuramları, müdahale süreçleri ve bu alanda profesyonellik/tartışma ve değerlendirme, bu dersin içeriğinde öğrencilere aktarılacaktır.

 

 

 

SHZYUM 201 Sosyal Hizmet Alanlarında Uygulama I                          (0,8,4) AKTS 4

Bu dersin amacı, önlisans eğitimi dâhilinde kuram ve araştırma bilgilerinin uygulamaya dönüştürülerek uzun vadede kalıcı hale gelmesini sağlamaktır. Bu çerçevede öğrenciler sosyal hizmet mesleğinin uzmanlık alanlarını daha yakından tanıyacak ve mezun olmadan önce alanda mesleklerini icra etme fırsatı yakalamış olacaklardır. Zorunlu Staj uygulamasının konusu; Uygulama yapılan alanı tanıma (Alan içinde etkili olan disiplinler ve sosyal hizmete duyulan gereksinimi analiz etme), Uygulama yapılan alanı tanıma (Alana ilişkin sosyal hizmetlerin hangi amaçlarla (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) ve hangi kuruluşlarca verildiğini öğrenme), Uygulama yapılan kurumu tanıma (Hizmet verdiği müracaatçı kitlesinin özellikleri, ihtiyaçları, beklentileri konusunda bilgi sahibi olma)

 

SHZ 213 Suç Suçluluk ve Sosyal Hizmet                                                  (2,0,2) AKTS 4

Toplumun düzen ve refahını sağlamak için, toplumu oluşturan bireyleri suça yönelten sebepleri ortaya koymak ve mümkün mertebe suçun önlenmesi için gereken tedbirleri almak ve uygulamak; suçlu kitlenin toplumla kaynaşmasını sağlamak için sosyal hizmet alanında rehabilite edici unsurları kullanmak amaçlanmaktadır. Sapma, suç ve kriminoloji kavramları, Suçlu davranışın ölçülmesi, Suçlu davranışın açıklanması, Suç ve suçluluk kuramları, Suç türleri, Suçu etkileyen faktörler, Suça ve suçluluğa yönelik sosyal hizmet müdahalesi, Suça bulaşmış kişilere yönelik sosyal hizmet faaliyetleri, kadın ve yetişkin suçlularla önleyici ve rehabilite edici sosyal hizmet modelleri öğrenilecek.

 

SHZ217          Dezavantajlı Gruplarla Sosyal Hizmet                              (2,0,2) AKTS 2

Derste; insan hakları ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olunması, haklar perspektifinin kavranması, insan hakları uygulamalarının ve hak ihlallerinin tanınması amaçlanmaktadır. Derste; insan hakları ile ilgili mevzuat, haklar perspektifi, insan hakları uygulamaları ve hak ihlalleri; dezavantajlı grupların kimler olduğu öğretilecektir.

 

İKİNCİ YIL

 

TUR 104        Türk Dili                                                                               (4,0,4) AKTS 4 

Yazılı Anlatım: Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar. Anlatım: yazılı ve sözlü anlatım; öznel anlatım, nesnel anlatım;  paragraf; paragraf türleri (giriş-gelişme-sonuç paragrafları). Metnin tanımı ve metin türleri (bilgilendirici metinler, yazınsal metinler); metin olma koşulları (bağlaşıklık, tutarlılık, amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinler arası ilişkiler). Yazılı anlatım (yazılı kompozisyon: serbest yazma, planlı yazma); planlı yazma aşamaları (konu, konunun sınırlandırılması, amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi; yazma planı hazırlama, kâğıt düzeni); bilgilendirici metinler (dilekçe, mektup, haber, karar, ilan/reklam, tutanak, rapor, resmi yazılar, bilimsel yazılar) üzerinde kuramsal bilgiler; örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları; bir metnin özetini ve planını çıkarma; yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme. Sözlü Anlatım: Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları (konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakışaçısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu). Konuşma türleri: (karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarifetme, telefonla konuşma, işisteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v.b.). Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.

 

SHZ 102 Türkiye’nin Toplumsal Yapısı                                                  (3,0,3) AKTS 5

Bu ders, toplumsal kurumları, işlevlerini ve Türkiye’nin toplumsal yapısındaki kurumların yapısının kavranmasını amaçlamaktadır. Toplumsal yapı tartışmalarıyla toplumsal yapı araştırmalarındaki ana kuramlar kavranarak Türkiye’nin toplumsal yapısındaki kurumları ve değişimleri sosyolojik açıdan değerlendirmek dersin içeriğini oluşturmaktadır. Aile, kültür, siyaset, din, ekonomi gibi toplumsal kurumlar tanıtılarak, Türkiye’nin toplumsal yapısına bu kurumlar çerçevesinden tarihsel süreci de kapsayacak bir analiz yapılmaktadır.

 

SHZ 104 Sosyal Antropoloji                                                                       (2,0,2) AKTS 3

Bu ders, sosyal antropolojinin temel kavramlarını, kültür kavramını, antropolojinin tarihsel gelişimini ve sosyal antropoloji teorilerini tanıtmayı amaçlar. Sosyal antropoloji dersi, öğrencilerin toplumları ve kültürleri karşılaştırılmalı olarak incelenmesi için giriş niteliğinde olacaktır. Dersin amacı sosyal antropolojinin temel kavramları ve konuları hakkında bilgi vermek, antropolojinin Batı ve Batı dışı toplumları nasıl analiz ettiğini açıklamaktır. Antropolojinin tarihi, sosyal antropolojinin içeriği, kültürün özellikleri, dil ve iletişim, toplumsal kimlik, kişilik, cinsiyet ve evlilik, akrabalık, soy ve aile ilişkileri ile etnografik metodoloji gibi konular işlenecektir.

 

SHZ 106 Hukuka Giriş                                                                              (2,0,2) AKTS 4

Bu dersin amacı, öğrencilere hukukun temel kavramları ile temel hukuk bilgisi edindirmektir. Temel bilgiler, toplum ve hukuk, Yasalaştırma, hukuk kurallarının türleri, yasaların yer ve zaman bakımından uygulanması, Hak kavramı, kamu – özel hak ayrımı, Türk hukukunda yargı sistemi, Yargı yerleri, dava türleri, Kişilik (gerçek – tüzel kişiler) kavramı, Özel hukukun ve kamu hukukunun temel kavramları.

 

PSI 120 Psikoloji                                                                                         (3,0,3) AKTS 4

Bu dersin amacı psikoloji ve alt alanlarını tanımaktır. Psikolojinin tanımı, Psikolojide yaklaşım biçimleri, Bilimsel psikoloji, Davranışın biyolojik temelleri, Sinir hücreleri ve beyin, iç salgı bezleri ve hormonlar, Duyum ve algı, Öğrenme teorileri, Klasik koşullanma, Edimsel koşullanma, Sosyal öğrenme kuramı, Pekiştirme-ceza.

 

SHZ 108 Sosyoloji                                                                                       (3,0,3) AKTS 4

Dersin amacı, bir bilim olarak sosyolojiye giriş yapılmasını sağlamaktır. Bu ders, sosyal tanımların nasıl geliştiğini ve uygulandığını daha iyi anlamamıza, buna ek olarak bu tanımların ve uygulamaların gündelik hayatımızın içinde ne anlama geldiğini öğrenmemize yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Sosyoloji nedir? Sosyolojik hayal gücü ve sosyolojik soru sorma, Toplumsal etkileşim ve gündelik yaşam, Sosyalizasyon, yaşam döngüsü ve yaşlanma, Aileler ve mahrem ilişkiler, Cinsellik ve toplumsal cinsiyet, Çalışma ve ekonomik yaşam, Şehirler ve kentsel alanlar, Suç ve toplumsal sapma, Küreselleşme ve değişen dünya, Küresel eşitsizlik, göç, din, ırk ve etnisite.

 

SHZ 110 Görüşme İlke ve Teknikleri                                                        (2,0,2) AKTS 2

Bu dersin amacı, sağlanacak hizmete uygun soru sorma becerisinin kazandırılmasıdır. Görüşme ortamını sağlama, görüşmeyi başlatma, görüşme içerisinde soru sorma, görüşmede ihtiyaç duyulan bilgiyi edinme, görüşmede tutum ve davranış başta olmak üzere vaka ve konu özelinde neler yapılması gerektiği üzerinde durulacaktır. Görüşme ortamını sağlama, görüşmeyi başlatma, görüşme içerisinde soru sorma, görüşmede ihtiyaç duyulan bilgiyi edinme, görüşmede tutum ve davranış başta olmak üzere vaka ve konu özelinde neler yapılması gerektiği öğretilecektir.

 

 

 

 

SHZ 114 Kuram I : Bireylerle Sosyal Hizmet                                          (3,0,3) AKTS 4

Bireylerle sosyal hizmet ile ilgili teori ve yaklaşımların incelenmesi, bu teori ve yaklaşımların sosyal hizmetin amaçları doğrultusunda bütünleştirilmesi, tartışılması ve bireye sosyal hizmet müdahalesinin aşamaları konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Bireylerle sosyal hizmet ile ilgili teori ve yaklaşımları, bu teori ve yaklaşımların sosyal hizmetin amaçları doğrultusunda bütünleştirilmesi, tartışılması ve bireye sosyal hizmet müdahalesinin aşamaları konuları öğretilecektir.

 

YDL 206 Yabancı Dil II                                                                              (3,0,3) AKTS 3

Dersin içeriğine uygun olarak yapılan dilbilgisi ve kelime öğretimi, temel okuma ve yazma dersleri ve dinleme ve konuşma çalışmaları öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır. Dilbilgisi ve kelime öğretimi, temel okuma ve yazma dersleri ve dinleme ve konuşma çalışmaları, temel dilbilgisi yapılarının biçim ve kullanımlarını öğrenmeleri ve bu yapıları doğru kullanmaları, A2 düzeyinin gerektirdiği temel kelime bilgisini edinmeleri, dilbilgisi derslerinde öğrendikleri yapıları düzeylerine uygun okuma parçalarında tanımaları ve bunlarla ilgili gerek sözlü ve gerekse de yazılı olarak kendilerini ifade etmeleri.

 

SHZ220 Sosyal Sorunlar                                                                            (3,0,3) AKTS 3

Bu dersin amacı öğrencinin sorun bakış açısını ve sosyal sorunlara ilişkin temel kavramları, kuramsal yaklaşımları öğrenmek, dünyada ve Türkiye'deki çeşitli sosyal sorunların kuramsal boyutunu kavrayarak sosyal sorunların dinamiklerinin çözümü ile ilgili önerileri geliştirmesidir. Sosyal sorunlara dair temel kavramlar, kuramsal yaklaşımlar, sosyal sorunların tanımlanması, sınıflandırılması, nedenleri. Yoksulluk,  işsizlik,  suçluluk, yaşlılık, engellilik,  çocuk ve gençlik gibi temel toplumsal sorun alanlarının tanımlanması, güncel sosyal sorun alanları ve dinamikleri, toplumsal farkındalık konuları ve çözüm yolları ele alınır.

 

SHZ 214 Kuram III : Örgüt ve Topluluklarla Sosyal Hizmet                (3,0,3) AKTS 4

Örgüt ve topluluklarla sosyal hizmet ile ilgili teori ve yaklaşımların incelenmesi, bu teori ve yaklaşımların sosyal hizmetin amaçları doğrultusunda bütünleştirilmesi, tartışılması ve toplum sosyal hizmet müdahalesinin aşamaları konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır. Örgüt ve topluluklarla sosyal hizmet ile ilgili teori ve yaklaşımları, bu teori ve yaklaşımların sosyal hizmetin amaçları doğrultusunda bütünleştirilmesi, tartışılması ve toplum sosyal hizmet müdahalesinin aşamaları konuları öğretilecektir.

 

SHZ 216 Topluma Hizmet Uygulamaları                                                 (2,2,3) AKTS 6

Bu derste sosyal hizmetler alanında çalışacak olan öğrencilere çalışma alanında sosyal proje üretme konusunda temel becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir. Bu derste, sosyal hizmet perspektifine sahip, teorik ve metodolojik alt yapıya sahip öğrencilerin sosyal hizmet alanına dair orjinal proje fikirleri üretmeleri ve bu proje fikirlerini uygulamaları istenmektedir. Bu ders başarılı proje yönetimi için gerekli faktörleri tartışır. Konular proje yönetimi kavramlarını, gereksinim tanımlanmasını, proje yöneticisi, takımlar, proje organizasyonu, proje iletişimi, proje planlama, programlama, kontrol ve ilişkili maliyetleri içerir. Ayrıca sosyal proje döngüsünün önemi ve sosyal hizmet perspektifinden proje yazmanın imkânlarını içerir.

 

SHZ 218 İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre II                                           (3,0,3) AKTS 4

Bu ders, insanı ve davranışın tanımak, normal- anormal davranış ölçütlerini saptayabilmek, sosyal çevreyi ve insanı ders kapsamında farklı açılardan sorgulamaktır. İnsanın davranışını ve sosyal çevreyi çeşitli yöntem ve tekniklerle detaylı açıklamak. İnsan davranışı ve sosyal çevre uygulamasının teorik temelleri, kuramları, müdahale süreçleri ve bu alanda profesyonellik/tartışma ve değerlendirme, bu dersin içeriğinde öğrencilere aktarılacaktır.

 

SHZYUM 202 Sosyal Hizmet Alanlarında Uygulama II                        (0,8,4) AKTS 4

Bu dersin amacı, önlisans eğitimi dâhilinde kuram ve araştırma bilgilerinin uygulamaya dönüştürülerek uzun vadede kalıcı hale gelmesini sağlamaktır. Bu çerçevede öğrenciler sosyal hizmet mesleğinin uzmanlık alanlarını daha yakından tanıyacak ve mezun olmadan önce alanda mesleklerini icra etme fırsatı yakalamış olacaklardır. Zorunlu Staj uygulamasının konusu; Uygulama yapılan alanı tanıma (Alan içinde etkili olan disiplinler ve sosyal hizmete duyulan gereksinimi analiz etme), Uygulama yapılan alanı tanıma (Alana ilişkin sosyal hizmetlerin hangi amaçlarla (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) ve hangi kuruluşlarca verildiğini öğrenme), Uygulama yapılan kurumu tanıma (Hizmet verdiği müracaatçı kitlesinin özellikleri, ihtiyaçları, beklentileri konusunda bilgi sahibi olma)

 

SHM 218 İş Sağlığı ve Güvenliği                                                               (2,0,2) AKTS 3

Bu dersin amacı; öğrencilere çevrenin ve insan yaşamının korunması çerçevesinde çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel bilgileri sağlamaktır. Çevre ve çevrenin korunması ile ilgili temel tanımlar, ilkeler, Çevre kirliliği, İşçi sağlığı ve iş güvenliği kavramının dünya ve ülkemizdeki gelişimi, Meslek hastalıkları, nedenleri ve sınıflandırılması, İş kazaları, nedenleri ve sınıflandırılması, İş güvenliği kavramı, İş güvenliği ile ilgili hukuki düzenlemeler, Tehlikelerin saptanması, çözümlenmesi, güvenlik önlemlerinin geliştirilmesi ve uygulanması, İşyeri sağlık ve güvenlik birimleri ile ortak sağlık ve güvenlik birimleri ve görevleri, iş yeri hekimliği ve iş yeri mühendisliğinin önemi, görev ve yetkileri, İş güvenliği ve sorumluluk.

 

GRS202 Girişimcilik                                                                                   (3,0,3) AKTS 3

Girişimcilik özelliklerini tanıma, meslek alanlarında sektör temsilcilikleri ile görüşmeleri organize etmek, İleride girişimcilik alanında yapacağı faaliyetler ile ilgili sektör/sektörleri tanımak, girişimcilik özelliklerini geliştirmek ve gerekli bilgi donanımı kazanmalarını sağlamak, İş modeli üretimi ile yeni fikirler yaratabilmek, yaratıcı fikirlere öncülük edebilmektir, Değer önerisi değerlendirmesini öğrenecekler ve problem çözme yeteneklerini geliştireceklerdir. Bu ders; Girişimcilik özelliğinin sınanması, İş fikri nasıl bulunur, İş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri ile sorumlu girişimcilik kavramı ve tecrübe paylaşımı,İş fikri geliştirme ve yaratıcılık egzersizleri ile sorumlu girişimcilik kavramı ve tecrübe paylaşımı,İş modeline yönelik atölye çalışmaları. Kanvas iş modeli uygulama çalışması, İş modeline yönelik atölye çalışmaları. Kanvas iş modeli uygulama çalışması, Müşteri personaları ve müşteri haritaları oluşturmak. Problem çözme yöntemleri ,İşletme kavramı, işletme fonksiyonları, türleri, kuruluş şekilleri, mali ve hukuki sorumluluklar,İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Pazar araştırma,İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Pazarlama planı,İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Üretim planı, yönetim planı,İş Planı Kavramı ve Öğeleri: Finansal plan,İş planı nasıl hazırlanır?,İş planına yönelik atölye çalışmaları,İş planına yönelik atölye çalışmaları, Girişimcilik Dersinin Değerlendirilmesi ve Beyin Fırtınası ; konularını içermektedir.